vineri, 4 ianuarie 2013

Carnati de casa

Stiu ca este putin cam tarziu sa vorbim despre carnatii de casa, pentru ca tocmai ce au trecut sarbatorile si acum ar trebuii sa vorbim despre salate si alte gustari mai fresh insa vreau sa impartasesc cu voi reteta pe care eu am pus-o in practica anul ce tocmai a trecut.

In alta ordine de idei carnatii de casa nu sunt tocmai simplu de facut pentru ca trebuie proportionate cu atentie mirodeniile ce le adaugam cand facem compozitia.Trebuie sa avem in vedere si membrana pe care in prealabil o umplem deoarece daca aceasta are un miros va strica tot.

Inainte de toate asigurati-va ca aveti la indemana o masina de tocat dotata cu o palnie speciala pentru carnati.

Ingrediente:
-5 kg de carne(4 kg pulpa de porc+1 kg carne mai grasa)
-mate de porc(subtiri)
-4-5 capatani usturoi
-sare,piper,boia(dulce si iute),cimbru toate dupa gust
-1 plic de condimente pentru carnati(optional)

Pasul 1.
In cazul in care nu aveti carne din productie proprie va recomand sa cumparati carne macra nu gata tocata pentru ca ce-i in mana nu-i minciuna:)
Primul pas, incepem sa tocam carnea, in functie de preferinte carnea o puteti toca mai mare sau mai mic.De regula carnea pentru carnati facuta traditional se toaca, cu un satar(cutit) dar cum suntem niste oameni "moderni":))(ca si cum noi am inventat roata) o tocam cu masina de tocat.

Pasul 2.
Curatam usturoiul si il pasam bine dupa care il adaugam peste carnea pe care in prealabil am pus-o intr-un recipient mare.Adaugam imediat si restul condimentelor alaturi de sare toate acestea dupa gust si amestecam 10-15 minute pentru a se omogeniza compozitia dupa care lasam carnea la rece 2 ore pentru a patrunde aroma in carne.

Pasul 3.
Ungem palnia cu putina grasime,spalam bine matele (ca un secret pe care vi-l impartasesc matele se curata cel mai bine cu felii de ceapa si bicarbonat de sodiu)dupa care putem incepe sa umplem matele cu carnea pastrata la rece.

Pasul4.
Ii legam la capete si ii lasam intr-un loc racoros (debara,beci etc.) aproximativ 2 zile pentru a se usca si apoi daca doriti ii puteti afuma in functie de posibilitati.

Eu i-am afumat vreo doua zile dupa care i-am portionat si la frigider cu ei.
Cam asta a fost si reteta mea de carnati pentru voi, nu-mi ramane decat sa va doresc pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu